Onze visie, missie & kernwaarden

Onze visie en kernwaarden zijn leidend in de keuzes die wij maken bij de inrichting van ons onderwijs en ons handelen als onderwijsprofessionals.

De Prinses Beatrixschool is een plek waar leren en groeien centraal staan. In onze school werken we ontwikkelingsgericht vanuit hoge verwachtingen. Leerlingen ontwikkelen zich voortdurend door te experimenteren en nieuwe kennis op te doen. Sociale ervaringen worden als belangrijke leerbron ingezet. Interacties tussen de leerkracht als expert en tussen leerlingen onderling leiden tot nieuwe kennis en inzichten die weer ingezet worden in de volgende ervaring.

Wij creëren als team de voorwaarden waarop leerlingen optimaal tot leren kunnen komen.
Wij creëren een veilige en stimulerende leeromgeving waarin elke leerling zich gewaardeerd en ondersteund voelt.
We doen dit door ons te richten op het welbevinden, heldere doelen te stellen, sociale interactie te stimuleren en door het onderwijs betekenisvol en rijk in te richten.

Leerkrachten, de leerling en opvoeders werken hierin nauw en oplossingsgericht samen.

Onze ambitie is dat onze leerlingen aan het einde van hun schooltijd op de Prinses Beatrixschool beschikken over de kennis en vaardigheden die zij nodig hebben voor het vervolg. Dit houdt onder andere in dat ze competente lezers en rekenaars zijn, veel kennis hebben over de wereld hebben en zichzelf hebben leren kennen.
Dit houdt in dat onze leerlingen hebben geleerd nieuwsgierig te zijn en respect te hebben voor zichzelf en de ander. Als leerlingen onze school verlaten weten zij waar ze goed in zijn en waar valkuilen liggen. Ze weten hoe ze voor zichzelf op moeten komen en hoe ze mee moeten bewegen wanneer dit nodig is.

Welbevinden | Ontwikkeling | Betekenisvol | Samen