Onze school

Aan de rand van Nijverdal. gelegen in een bosrijke omgeving en in de buurt van prachtige sportvoorzieningen, ligt onze school, de CBS Prinses Beatrix. Wij zijn een van de scholen van stichting "Ieder Kind Telt" en we zijn gehuisvest in een fijn, overzichtelijk gebouw.

We bieden onderwijs aan circa 170 leerlingen en doen dit in jaargroepen. In hetzelfde gebouw is ook peuterspeelzaal Bommes gehuisvest (SPGH). We ervaren dit als meerwaarde om samen de doorgaande lijn van voorschoolse naar schoolse voorziening te versterken.

Het onderwijs op de Prinses Beatrixschool is gericht op de basisvaardigheden (reken en taal) en op de brede vaardigheden die kinderen nodig hebben om uit te groeien tot zelfstandige, nieuwsgierige, positief-kritische en hulpvaardige volwassenen. Om dit te bereiken bieden we een breed leerstofaanbod, een uitdagend en positief leerklimaat binnen een heldere structuur zodat kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. We betrekken leerlingen bij hun leerproces zodat zij gaandeweg zicht krijgen op wat zij nodig hebben in de ontwikkeling. Het gaat ons niet alleen om het resultaat maar ook om de weg ernaar toe.

Wij geloven dat leren en ontwikkelen een mooie en uitdagende reis is. Daarom is onze belofte aan al onze leerlingen:

"Na je schooltijd op de Beatrix, trek je de wijde wereld in. Wij zorgen ervoor dat je goed bent in de vakken die je altijd en overal nodig hebt. Taal en rekenen bijvoorbeeld. Maar ook Engels en de creatieve vakken. En techniek natuurlijk. Je hebt bij ons geleerd dat je NOOIT moet denken ‘Dat kan ik niet’. Je moet juist ALTIJD denken ‘Dat ga ik leren en dat kan ik heel goed’. In die grote wereld gebeurt er van alles. Daar wil je alles van weten. Bij ons heb je geleerd nieuwsgierig te zijn naar alles om je heen. Je houdt van nieuwe dingen. Je wilt graag het naadje van de kous weten. Je weet dat je barst van het talent. Dat geeft je volop zelfvertrouwen. Je denkt niet in hokjes. Je houdt niet van grenzen. Je staat open voor andere meningen. We leren jou wereldburger te zijn! Je gaat op reis met een volle rugzak! "