Onze ouders en verzorgers

Samenwerking tussen school en ouder(s)/verzorger(s) is ontzettend belangrijk. Zonder een goede samenwerking kunnen we geen goed onderwijs geven. Dat is omdat kinderen naar ons als volwassenen kijken en ons als voorbeeld zien. Het is daarom heel erg belangrijk dat we elkaars bedoelingen horen, begrijpen en versterken. Dan zullen kinderen zich veilig voelen en zich ontwikkelen.  

Wat doen wij voor een goede samenwerking? 

We informeren u als ouder(s)/verzorger(s) over de school, de organisatie van ons onderwijs en onze verwachtingen. We hebben een schoolgids waarin u algemene informatie kunt vinden. Daarnaast versturen wij iedere maand een nieuwsbrief, het KroonNieuws, met daarin actuele informatie over school en schoolomgeving.

Aan het begin van ieder schooljaar worden ouder(s)/verzorger(s) uitgenodigd voor een informatieavond. Ouder(s)/verzorger(s) kunnen elkaar ontmoeten en krijgen informatie over het leerstofaanbod en de organisatie van het onderwijs in het betreffende leerjaar.

Daarnaast organiseren we minstens een keer in het schooljaar een thema-avond. De thema's kunnen aangedragen worden door het team, de OR of de MR. Voorbeelden van thema's zijn het schoolplan of bijvoorbeeld het taal- en leesonderwijs op school.

Lopende het schooljaar ontvangen ouder(s)/verzorger(s) via Parro informatie over het leerproces van de leerlingen. We gebruiken Parro ook als communicatie-app tussen ouders/verzorgers en leerkrachten, bijvoorbeeld als er successen te melden zijn of om samen af te stemmen over intensivering in het aanbod. Daarnaast gebruiken we Parro ook om ouders/verzorgers om hulp te vragen bij schoolactiviteiten (bijv. bij een projectweek, klussen, schoolbrede activiteiten, etc). 

Daarnaast voeren wij drie keer per jaar een gesprek over de ontwikkeling van het kind. Dit doen we in driehoeksgesprekken waarbij we stimuleren dat het kind het gesprek leidt aan de hand van het eigen portfolio.

We stimuleren ouders/verzorgers continue om zelf te komen met vragen en zorgen. Dit gaat via de leerkracht als het gaat om de ontwikkeling van de leerling en via de directeur als het gaat over de organisatie van de school. Er is een vertrouwenspersoon (J. Materman) waarbij ouders terecht kunnen voor een klacht of zorg die niet naar tevredenheid wordt opgelost of opgepakt. 

Tot slot bevragen we ouders en verzorgers ieder schooljaar in een oudertevredenheidsonderzoek naar zaken die goed gaan, beter kunnen en beter moeten. 


 

Cookie instellingen